BMS | Open Dutch Fiber | Betwisting migratie
Op het ODF netwerk kunnen andere providers migraties van verbindingen aanvragen. BlackGATE stuurt hier een melding van naar de huurder die geregistreerd is bij BlackGATE.
Er zijn een aantal zaken wanneer we een migratie kunnen betwisten en kunnen blokkeren:
Aanvraag is niet door de klant/eindgebruiker gedaan
Indien de aanvraag TOCH door de klant is gedaan dient de klant bij de nieuwe provider de aanvraag te annuleren.
Klant/eindgebruiker is niet van plan te verhuizen VOOR de wishdate.
Klant/eindgebruiker geeft aan geen aanvraag te hebben gedaan
Wishdate van de migratie is minimaal 3 werkdagen in de toekomst (vandaag telt niet mee)
Let op! Dat de klant nog in contract is met jullie/ons is niet relevant voor ODF. Indien de klant wilt overstappen naar een andere provider dan mag dat van ODF. Het is aan de klant/eindgebruiker en provider/dienstleverancier om hier een oplossing voor te vinden. De klant kan het contract dan afkopen of toch besluiten klant te blijven omdat ze niet willen afkopen.
Heel kort door de bocht is de gedachte: “is aanvrager, vanaf wensdatum, de rechtmatige bewoner van dit adres ja/nee”. Indien ja dan is migratie terecht, indien nee dan kan migratie betwist worden.
Als jullie de aanvraag willen betwisten dan graag aanmelden bij Mike van BlackGATE.
Om de migratie goed te betwisten ontvangen we graag een mail van de klant waarin onderstaande mailtemplate gebruikt wordt:
-----------------------------
Onderwerp: Migratie Betwisting “postcode/huisnr/toevoeging”
“Ik, “klantnaam”, woonachtig/gebruiker op – “volledig adres” - bevestig hiermee geen overstap naar andere provider te doen noch te verhuizen, en geef geen toestemming dat mijn verbinding wordt overgenomen”
-----------------------------
Na ontvangst van deze mail zullen wij dit met ODF oppakken. Binnen enkele dagen zal er uitsluitsel volgen. Mogelijk zal de nieuwe provider met bewijs komen dat hun klant daadwerkelijk gebruiker op het adres is en dan moeten wij weer met bewijs komen dat de klant echt niet weg wilt. Laten we hopen dat het zo ver niet gaat komen.
Bij vragen is het aanspreekpunt Mike Cinjee van BlackGATE.